Featured

Śniadanie jest uważane za najważniejszy posiłek w ciągu dnia, na pewno dużo ważniejszy niż tak jak jadają nasi rodacy późna kolacja. Późna, zwłaszcza bardzo wysokokaloryczna kolacja bardzo źle wpływa na sen oraz niestety przysparza nam dodatkowych kilogramów, co może prowadzić nawet do otyłości, ponieważ też obniża przemianę materii. Śniadanie musi dostarczyć energii na dłuższy czas i jeśli jest źle skomponowane nie zaspokoi naszych potrzeb na ten czas. Jeśli za szybko zgłodniejemy będziemy podjadać między posiłkami a to może doprowadzić do przybywania dodatkowych kilogramów. Czyli dobrze zbilansowane śniadanie może nas uchronić przed przytyciem. Na śniadanie powinniśmy jadać lekkostrawny nabiał, czyli może to być na przykład biały, chudy ser mleko czy też jajka. Jednak z jajkami trzeba bardziej uważać ze względu na dużą zawartość cholesterolu, a to jednak nie jest zdrowe. Bardzo dobrze na śniadanie jadać również warzywa, ze względu na witaminy, jaki posiadają. W zależności od pory roku mogą to być pomidory, ogórki, rzodkiewka czy szczypiorek. Bardzo dużo wartości ma również papryka czy natka pietruszki. Pieczywo powinno być ciemne i nie za dużo. Białe pieczywo w ogóle nie powinno być jadane chyba, że ktoś bardzo lubi to, co jakiś czas, byle nie za często. W wielu domach zapomniano o czymś takim jak kawa zbożowa, a szkoda bo jest to bardzo pożądany na pój na śniadanie, zwłaszcza w porze zimowej szklanka gorącego napoju przed wyjściem na chłodne powietrze jest bardzo zalecana.